کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور معاون پژوهش موسسه آینده روشن:

همایشی علمی در حوزه مهدویت در یزد برگزار شد

خبرگزاری آينده روشن , 29 اسفند 1389 ساعت 7:19

همایش نقد انحرافات و آسیب های مستند «ظهور بسیار نزدیک است» برگزار شد.


به گزارش آینده روشن، به همت فرهنگسرای تخصصی مهدویت یزد همایشی با عنوان نقد انحرافات و آسیب های فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد جعفری معاون پژوهشی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهویت) و از محققان مهدوی، با حضور جمعی از علما و نخبگان فرهنگی و حوزوی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور یزد برگزار شد.

معاون پژوهشی موسسه آینده روشن در این همایش با اشاره به امتحانات دوران غیبت، گفت: در دوران غیبت امتحانات بسیار باریک است و حتی ظریف ترین انسان ها نمی توانند نجات پیدا کنند مگر کسانی که شیعه واقعی هستند و وظیفه دوران غیبت گوش کردن به سخن نایب امام و گوش دادن به ولی فقیه است.

وی افزود: در دوران غیبت کسی که تابع اهل بیت(ع) است نجات پیدا خواهد کرد و اهل بیت(ع) ما را به فقها ارجاع داده اند آنچه که این دوران شاخص است، بحث ولایت فقیه است.

جعفری در ادامه برنامه به نقد و بررسی انحرافات مستند ظهور بسیار نزدیک است پرداخت و گفت: یکی از عیوب اصلی این مستند غفلت از استفاده کتب معتبر شیعی از جمله کتب شیخ صدوق و شیخ طوسی و ... است در این فیلم از منابع نامعتبر و فرعی استفاده شده است و در ضمن سخنان مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) را در مورد ظهور تخلیص و حذف کرده و آنچه خود خواهان آن بوده اند برداشت کرده اند.

وی در ادامه موضوع به مقایسه روایات مورد استفاده در مستند و اصل روایات پرداخت و انحرافات موجود را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/ گ/


کد مطلب: 577

آدرس مطلب :
https://www.ayandehroshan.ir/news/577/همایشی-علمی-حوزه-مهدویت-یزد-برگزار

آینده روشن
  https://www.ayandehroshan.ir