صفحه نخست دربارۀ ما تماس با ما پیوندها RSS کل مطالب
يکشنبه 22 تير 1399     Sunday 12 July 2020
يکشنبه 17 خرداد 1394
مجموعه مقالات هفتمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت "جلد دوم"
مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت)

آن‌چه در این مقاله به ‌آن پرداخته شد مروری بود بر راهبردهای رسانۀ زمینه‏ساز در مقابله با ناهنجاری‌ها و نابسامانی‏های فرهنگی حاکم بر جامعه در عصر انتظار، توأم با تبیین مفاهیم کلیدی و اصلی که در این مقاله محوریت داشتند. مفهوم استراتژی یا راهبرد امروزه در تمام حوزه‏های تخصصی کاربرد دارد. رسانه به عنوان مهم‌ترین نهاد ارتباطی، که بیش‌ترین رسالت انتقال فرهنگ جامعه به مخاطبان خود را دارد، برای آماده کردن زمینه‌های ظهور به طرح یا راهبردی نیاز دارد تا به صورت منسجم و منظم، تمام بخش‌های مختلف جامعه را برای اهداف تدوین شده در این مسیر هدایت نماید؛ چراکه آمادگی برای ورود به عصر ظهور و داشتن درک و استعداد لازم برای پذیرش حکومت عدل جهانی مهدوی، از الزامات مهم عصر انتظار است. اگر فرهنگ را کلیت درهم‌تافته‌ای از دانش، دین، هنر، قانون، اخلاقیات، توانایی‌ها، عادت‌ها و... بدانیم فرهنگ و آموزه‏های مهدوی در رأس آن‌ها قرار دارد، به‌طوری که رسانه موظف است با اتخاذ راهبردهای درست و منطقی با نهادینه کردن این فرهنگ زمینه‏های لازم برای عصر ظهور را آماده نماید.

کد مطلب : 1141
اظهار نظر درباره اين مطلب
آدرس ايميل  
نظر شما  
 نمايش آدرس ايميل
ارسال اين مطلب به دوستان
ارسال اين مطلب به دوستان
دريافت فايل مطلب
دريافت فايل مطلب
نسخه قابل چاپ
نسخه قابل چاپ